Hotel Afrodyta Business & Spa, Radziejowice
Butikowe pokoje w Hotelu Afrodyta

Butikowe pokoje w Hotelu Afrodyta

The best price only with direct booking
01 Oct' 22
02 Oct' 22
  1. Homepage
  2. Butikowe pokoje w Hotelu Afrodyta
15 September 2022

Szczęśliwe życie to sztuka wyboru. Każdy z nas posiada swój własny gust. Lubi swoje własne kolory, smaki, dźwięki. Współczesne czasy dają nam niemal nieograniczone możliwości wyboru. Dlatego też zwłaszcza przy wyborze miejsca i rodzaju relaksu zawsze warto poświęcić trochę więcej czasu na decyzję. A w rezultacie tego wybrać to czego potrzebuje się w danej chwili najbardziej i co sprawi nam największą radość.

Co to jest hotel butikowy?

Hotel butikowy (ang. boutique hotel, czasem design hotel lub lifestyle hotel) – hotel wysokiego standardu, zaspokajający nierzadko wyszukane, luksusowe i wyrafinowane potrzeby. Grupą docelową odbiorców tych usług są osoby ceniące sobie kameralność, spokój i intymność, unikające pośpiechu.

- za Wikipedią.

Właśnie dla takich potrzeb w Hotelu Afrodyta stworzyliśmy strefę butikową. Dla bardziej wymagających Gości przygotowaliśmy specjalną paletę pokoi różniących się wystrojem. Pokoje i apartamenty z tej serii posiadają unikatowe wyposażenie zaprojektowane pod różne gusta. Design różni się tematem przewodnim, a co za tym idzie kolorystyką, wzorami i zastosowanymi materiałami wykończeniowymi, w tym ich strukturą i formą. Z tak dużej różnorodności każdy powinien wybrać coś dla siebie. Pozwólcie, że przedstawimy Wam ideę każdego z naszych butikowych pokoi.

 

Butik Róży, czyli zaskakująco czarno-biały pokój

Nasz katalog wyjątkowych pokoi rozpoczynamy propozycją nieoczywistą. To Butik Róży, którego wyposażenie jest w przeważającej części czarno-białe. Właśnie na tak monochromatycznym tle każdy poczuje się jak kolorowy kwiat. Czerń i biel są kolorami przeciwstawnymi. Uzupełniają się i w odpowiednich proporcjach budzą pozytywne skojarzenia. Chcieliśmy, aby ten pokój był miejscem, które nie narzuca się swojemu mieszkańcowi. Wnętrze to ma pomóc w wyrażeniu siebie, być jak czysty zeszyt w pięciolinię, w którym można zapisać swoją własną melodię. To także odpoczynek od tandetnej pstrokacizny, która zbyt często zalewa nas w codziennym życiu. Symbolika tych dwóch barw ma swoje podwaliny przede wszystkim w psychologii i historii. Przeczytajcie poniżej, jak je interpretować.

Znaczenie koloru czarnego

Stereotypowo kolor czarny wiąże się z mało przyjemnymi skojarzeniami, takimi jak czarny kot czy czarny charakter. Jednak są także pozytywne powiązania z tym kolorem. Czarny kojarzy się z dorosłością, i dlatego też dzieci bardzo rzadko noszą czarne ubrania. Chyba, że są to zbuntowani nastolatkowie, którzy chcą wyglądać na doroślejszych niż są w rzeczywistości. Czerń to kolor władzy i elegancji. Nie bez przyczyny najbardziej eleganckie męskie stroje wieczorowe, takie jak smoking czy frak, uszyte są z czarnego materiału.

Znaczenie koloru białego

Biel jest często stawiana w kontrze do czerni. Idealnie ją też uzupełnia. Biel w kulturze zachodu ma przede wszystkim pozytywne konotacje. Uznawana jest za kolor czystości i niewinności, ale także nowego początku. Mocno akcentowana w obrzędach religii katolickiej, ale także wykorzystywana w służbie zdrowia i całej medycynie oraz w spa i wszędzie tam gdzie należy zaznaczyć czystość. Jej nadmiar jednak może być odbierany jako chłód, sterylność i wyobcowanie.

Atrakcyjne czarno-białe wnętrze pokoju

Monochromatyczne wnętrze bardzo trudno urządzić. Może okazać się być nudne lub kiczowate. Staraliśmy się tego uniknąć. Dlatego też postanowiliśmy je nieco przełamać beżami. Zastosowaliśmy także różnego rodzaju materiały – od miękkich tkanin, poprzez twarde drewno, po chromowane elementy dekoracyjne. Najważniejsze jednak tu jest to, czym jego mieszkańcy wypełnią wnętrze, czyli samymi sobą, ubraniami, biżuterią, perfumami i drobiazgami zabieranymi w każdą podróż.

 

Butik Retro, czyli pokój z przeszłości w nowoczesnym wydaniu

Ten pokój pokazuje nasze poszanowanie przeszłości. Oddajemy w ten sposób hołd poprzednim pokoleniom, dzięki którym nastąpił postęp i zmiany. Wybraliśmy to co najlepsze z designu minionych lat i zaaranżowaliśmy w nowoczesnym wydaniu. Sami sprawdźcie efekt naszej pracy!

Co to jest styl retro?

Słowo retro pochodzi od łacińskiego przedrostka retro- i oznacza wstecz lub w przeszłości, Odnosi się do nostalgicznego lub krytycznego spojrzenia w przeszłość.

- za Wikipedią.

Retro to określenie współczesnych przedmiotów, które wyglądają lub działają jak przedmioty produkowane dawniej. Słowo retro często używane jest błędnie w odniesieniu do oryginalnych starych przedmiotów. Nie jest to synonim słów klasyczny, antyczny, vintage, stary. Zatem zupełnie nowe przedmioty zaprojektowane by wyglądały na stare, ale z nowoczesnych materiałów i z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, są funkcjonalne i cieszą oko miłośników historii.

Współczesny hotelowy pokój retro

W pokoju Retro połączyliśmy wyraziste ciemne i jasne pastelowe kolory. Dominują tu beże, brązy, błękity i różne odcienie bieli. Wzorzyste tapety i wykładzina, grube tkaniny kap i poduch oraz strukturalne dekoracje, przywodzą na myśl piękne przedwojenne wnętrza wiejskich posiadłości. Całość dopełniliśmy oryginalnymi meblami z fornirowanego drewna, pamiątkowymi zdjęciami oraz klasycznymi dodatkami. Klimat mieszkania sprzed lat utrzymany jest mimo całkiem współczesnych rozwiązań technologicznych. Wakacyjny klimat wprowadziliśmy także balkonem przypisanym do tego pokoju.

 

Butik Makowy, czyli pokój pachnący latem

W ofercie pokoi butikowych pozostaniemy w klimacie wakacji na wsi. Hotel Afrodyta położony jest wśród lasów, łąk i pól. Nie mogło więc u nas zabraknąć pokoju inspirowanego polskimi kwiatami polnymi. Mamy aż dwa takie pokoje. Jeden dla miłośników gorących kolorów, drugi dla tych lubiących się w nieco chłodniejszych klimatach. Na początek pokój makowy. Czerwony.

Co symbolizują maki w polskiej kulturze?

Mak jako roślina i kwiat znany jest niemal na całym świecie. Przez wieki w różnych kulturach symbolizował odmienne stany. Łączony jest z pamięcią o przeszłości, z ulotnością, snem, ale także z bogactwem. W Polsce kojarzy się przede wszystkim z gorącym latem na wsi. U nieco starszych osób z pewnością z wizytami u babci i dziadka i wakacjami poza miastem. W czasach PRL-u lansowany wraz z innymi kwiatami był na produkt lokalny, patriotyczny. Później nieco opatrzył się i stał się dla wielu zbyt przaśny. Dopiero niedawno, po powtórnym wejściu na polskie salony oraz ze względu na swoją ulotną urodę i delikatność stał się kwiatem wręcz luksusowym. Najczęściej występująca w Polsce odmiana czerwona dodatkowo wiązana jest z naszymi barwami narodowymi, męstwem, historią, ale także bardzo typowo - z miłością, romantyzmem i pożądaniem.

Makowy pokój z jacuzzi

W naszej inspiracji polną łąką postanowiliśmy pójść dalej. W pokojach makowych zainstalowaliśmy jacuzzi. Dzięki temu mieszkańcy tego wnętrza mogą poczuć się jak na wakacjach bez względu na porę roku. Czerwień kwiatów namalowanych na tapetach oraz delikatnych dodatków potęguje wrażenie przytulnego i ciepłego wnętrza. Przez duże okna dniem wpada mnóstwo światła, a wieczorem zagląda księżyc lub migają gwiazdy. Kąpiel w gorącej wodzie jacuzzi potrafi przenieść nas myślami w odległe miejsce. Odpoczywamy od codzienności i cieszymy się sobą oraz chwilą. Z takiego pokoju można nie wychodzić cały dzień. Zwłaszcza, że istniej możliwość zamawiania room-serwisu.

Ogród Afrodyty - przedsmak wsi, pól, łąk i lasów. 

 

Butik Chabrowy, czyli pokój dla miłośników chłodniejszych klimatów

Drugi z naszych kwiatowych pokoi, mimo że także inspirowany polską rośliną, przez swój kolor ma nieco zimniejszy charakter. Chabry nie zdobyły jeszcze tak wielkiej popularności jak maki, a są równie inspirujące, delikatne i ulotne.

Chabry i błękit – znaczenie i symbolika

Chabry, inaczej bławatki, są kwiatami kojarzonymi z latem, wakacjami, żniwami. Rosną wśród zbóż lub na miedzach i właśnie dlatego mocno związały się z mitologią wiejską. Łączone są z dobrocią, skromność, wiernością, zwłaszcza stałością w miłości, prostotą, ale także przez swoją barwę symbolizują niebo. Obdarowanie kogoś chabrami symbolizuje natomiast życzenie szczęścia i pomyślności. Niegdyś istniał w związku z tym przesąd, iż panna, która na sianokosach znalazła najwięcej chabrów, będzie miała szczęśliwe życie i szybko znajdzie dobrego męża.

Według badań nad nastrojem niebieski sprzyja cierpliwości, życzliwości, a nawet pogodzie ducha. Błękit symbolizuje: wolność, lojalność, wierność i harmonię. Kojarzony jest również z siłą i autorytetem, stąd określenie błękitnej krwi. Ciemniejsze odcienie często są kojarzone z inteligencją i pewnością siebie, jaśniejsze natomiast z niewinnością i hojnością.

Romantycznie jak w niebie

Błękitny kolor jest barwą chłodną. Jednakże w połączeniu z bielą staje się niezwykle romantyczny. Przez skojarzenia z niebem, powietrzem i czystą wodą, pomalowane na tą barwę meble wydają się być lekkie i delikatne. W tym przypadku włożyliśmy szczególna pracę w wystrój wnętrz. Meble zostały specjalnie dobrane i ręcznie pomalowane. Dodatki w odcieniach szarości, bieli i srebra dopełniają niebiańskiego charakteru apartamentu. Jedynie malunki kwiatów na tapecie sprowadzają nas na ziemię. Pokój, mimo niebieskiego koloru przypisywanego w naszej kulturze chłopcom, jest niezwykle kobiecy i delikatny.

 

Butik Lata 70’, czyli kolory i wzory

Wystrój z epoki dzieci kwiatów luźno nawiązuje do naszej kwietnej palety butikowych pokoi oraz do nostalgii za latami, kiedy byliśmy młodsi. Jako że nie jest to pokój retro, czyli dość swobodnie traktujący wzornictwo z przeszłości, to trudniej było tutaj zachować równowagę pomiędzy autentycznością a wymogami współczesnego świata. Zobaczcie sami jak nam się to udało.

Lata 70. we wzornictwie

Dekada lat siedemdziesiątych w Polsce nazywana jest złotą epoką Gierka. Wówczas dzięki zaczerpniętym na szeroką skalę kredytom, polska gospodarka rozwijała się niezwykle dynamicznie. Nastąpiły czasy optymizmu, co widoczne było w sposobie ubierania się i wyposażania domów i mieszkań. Design polskich produktów wpisywał się wówczas w ogólnoświatowe trendy. Wykorzystywano nowoczesne materiały, takie jak plastik. Tworzono futurystyczne kształty urządzeń codziennego użytku. Jako że był to czas powszechnego optymizmu, stosowano żywe kolory oraz mnóstwo wzorów, zwłaszcza geometrycznych. Niekiedy zarówno barwy jak i faktury gryzły się ze sobą, tworząc przedziwny misz-masz dekoracyjny.

To co najlepsze z lat 70 we współczesnym designie

W naszym pokoju inspirowanym tym okresem wybraliśmy samo najlepsze. Wzorzyste tapety, których zabraknąć nie mogło, pokrywają tylko część ścian. Fornirowane i tapicerowane meble nadają wnętrzu szlachetności i nutki nostalgii, ale nie przytłaczają swą ciężkością. Wybraliśmy tylko kilka mocnych kolorów, które nie są przeciwstawne i współgrają ze sobą. Modna w tamtym okresie kotara, w naszym pokoju oddziela dwie strefy pokoju, dodając intymności i dodatkowo wyciszając całkiem spory pokój. W wystroju tego pokoju staraliśmy się przede wszystkim pokazać siłę polskiego designu oraz optymizm panujący w tych szczęśliwych czasach.

Muzeum starych samochodów w hotelowym ogrodzie - jeszcze więcej historii.

 

Butik Wrażeń, czyli siła czerwieni

Jak sama nazwa wskazuje pokój ten wzbudza wiele wrażeń. Można go kochać lub nienawidzić. Można tu czuć się dobrze lub całkowicie obco. Wybór tego pokoju jest indywidualną decyzją. Każdy kto się na niego zdecyduje z pewnością jednak nie pozostanie mu obojętny. Stworzyliśmy ten pokój aby dać  ciekawą alternatywą dla nudnych hoteli sieciowych czy neutralnych hoteli rodzinnych.

Czerwień – najbardziej gorąca barwa w palecie

Kolor czerwony symbolizuje dwie zupełnie odmienne wartości: miłość oraz wojnę. Czerwień wyraża pewność siebie, poczucie bezpieczeństwa i stabilność emocjonalną. Takie właśnie cechy charakteru przypisuje się osobom lubującym się w tej barwie. Czerwony to kolor wszystkich ludzkich pasji, tych pozytywnych, ale i tych negatywnych. Sukcesem jest odnaleźć równowagę między tymi emocjami.

Emocje biorą górę

I to dosłownie! Butik Wrażeń zaaranżowaliśmy na samej górze hotelu – na poddaszu. To sprawia, że dzięki skosom jest bardziej przytulny. Okna dachowe dodają mu w dzień intymności, a pogodną nocą romantyzmu migających gwiazd. Na ścianach rozwiesiliśmy lustra w fantazyjnych złotych ramach, które mają przełamać dominację czerwieni i wnieść trochę żartu do wnętrza. Kilka niezbędnych mebli w białym odcieniu rozświetla pomieszczenie. Projektując ten pokój mieliśmy wiele radości z puszczenia swoich wodzy fantazji. Liczymy na to, że nasi Goście będą mieli dużo radości z zamieszkania w nim.

Sprawdź zabiegi SPA, dla intensyfikacji wrażeń. 

 

Butik Marzeń, czyli bujamy w obłokach

Drugi rodzaj pokoju umiejscowionego na poddaszu. Tym razem bujając w obłokach przybliżamy się do nieba. Wszelkie odcienie błękitu i bieli sprawiają, że czujemy się tutaj lekko i zwiewnie. I mimo że są to barwy zimne to chyba nikt nie poczuje tu gęsiej skórki! Pomieszczenie to jest naszym dziewczęcym marzeniem o zamieszkaniu w wyidealizowanym domku dla lalek.

Błękit – w opozycji do gorącej czerwieni

Kolor niebieski kojarzony jest z niebem i z wodą, a to sprawia, że znaczenie tego koloru to spokój i stabilność. Błękit wiązany jest z równowagą umysłową i emocjonalną, a także rozumem i inteligencją. Zauważono, że przebywanie w otoczeniu niebieskiego koloru sprzyja kontroli i pogłębieniu oddechu, obniża ciśnienie, wspomaga medytacje, ale także procesy kreatywne, serdeczność i zrozumienie międzyludzkie. W filozofii Feng Shui oznacza wolność, niezależność, bezpieczeństwo i organizację.

Błękitne marzenia o harmonii w życiu

Błękit to harmonia, czystość i bezpieczeństwo. Tak też zaprojektowaliśmy ten pokój. Bez względu na to w jakim nastroju do nas przyjedziesz, poczujesz tu odprężenie i błogi stan nieważkości. Ani meble, ani dekoracje nie przytłaczają swą ciężkością. Okna dachowe natomiast przybliżają jeszcze bardziej do nieba i Ogrodu Afrodyty. Ten pokój, mimo swej infantylności, polecamy każdemu, kto chce choć na chwilę uciec od dorosłych obowiązków.

Więcej błękitu znajdziecie w naszej strefie basenowej w AquaSpa.

 

Butikowy hotel nie jest dla każdego, jest dla najbardziej wymagających

Wszystkie pokoje butikowe w Hotelu Afrodyta są naszą zabawą formą i pomysłem na oderwanie się od niekiedy zbyt przewidywalnej rzeczywistości. Zamieszkanie chociaż raz w takim pokoju jest doświadczeniem, które szybko nie znika. Jest tematem do rozmów ze znajomymi i radością ze spróbowania czegoś nowego i innego. Projektując je chcieliśmy dać radość Gościom, ale sami także czerpaliśmy przyjemność z wymyślania tematyki i kolekcjonowania mebli i dekoracji. Każdy z butików ma swoją historię i jest odzwierciedleniem filozofii z jaką prowadzimy ten hotel. A tą ideą jest bycie autentycznym, radosnym i szczęśliwym na swój własny sposób. Hotel Afrodyta daje takie możliwości nie tylko poprzez paletę pokoi butikowych, ale także ofertę AquaSpa, Restauracji Harmonia, ogrodu, czy też Dworu Afrodyta i Restauracji Kurka Wodna.  

Zarezerwuj teraz jeden z tych pokoi. 

View on map
Newsletter

In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory . Detailed information on the purpose of their use and the possibility to change cookie settings can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you agree to the use of technologies such as cookies and to the processing of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie IDs, for marketing purposes(including automatically matching ads to your interests and measuring their performance) by Flis Pierzchała Sp.J., Letniskowa 4a, Tartak Brzózki, 96-325, Radziejowice . You can change cookie settings in the settings.

Manage privacy settings
Cookies necessary for the operation of the website

Cookies necessary for the operation of the services available on the website, enabling the viewing of offers, making reservations, supporting security mechanisms, among others: authentication of users and detection of abuse.

Analytical cookies

Cookies allow the collection of information about the user's use of the website to optimize its functioning and to adapt to the user's expectations.

Marketing cookies

Cookies allow the display of marketing content tailored to user's preferences, and the sending of notifications about marketing offers corresponding to their interests, including product information as well as information about services provided by the website administrator and third parties.

Your preferences have not yet been saved